tisdag 23 juni 2015

Grannar, grannar...

Saker jag ogillar med att ha grannar så nära inpå och som jag gärna skulle vilja slippa:
  • Det är alltid någon eller några som håller på att renovera. Det bankas och bånkas och slipas och fixas. Jag är så trött på att bo i en byggarbetsplats som jag själv inte valt.
  • Att det röks på balkongerna så att den äckliga lukten kommer in i vår lägenhet. Hatar det!
  • Grannar som har barn som uppenbarligen inte vet hur man pratar i normal samtalston, utan det skriks och vrålas hela tiden. Hur svårt kan det vara att prata i vanlig ton?
  • Bor man i en bostadsrätt så måste man hjälpas åt men det fattar inte alla utan de kräver det ena och det andra. Ja, men gör det själv då! Dina grannar är inte en serviceorganisation.
    Att du ska ha gäster är inte ett legitimt skäl att vi inte kan göra en ändring i huset.

Japp, jag är just nu väldigt sugen på att flytta ut i skogen till ett hus utan grannar i närheten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar