torsdag 18 juni 2015

Oroande siffror

Jag brukar inte skriva något politiskt här på bloggen men idag känner jag min manad då jag läst artikeln om att SD fick 18 procent i en valundersökning. 18 procent av Sveriges befolkning tycker att det är okej att lägga sin röst på ett parti som inte är annat än populistiskt. Visst sen kan jag också tycka att det finns fler partier som är extrema men åt ett annat håll, som FI tex, som också lockar till sig en hel del människor.

Jag blir ändå förvånad över att de får de här höga siffrorna och jag skulle vilja veta vilka det är som tycker att allt skulle vara så himla mycket bättre om det inte kom hit människor från andra länder? Om dessa personer överhuvudtaget har någon kontakt med de människor som förföljts, torterats och flytt för sitt liv?

Vi som har den stora lyckan att ha fötts i ett fritt land där vi får säga vad vi tycker och känner ska vara tacksamma för det. Och kan vi hjälpa några människor till ett bättre liv så vill jag det. Tyvärr ser jag inte något slut på detta och risken är att vid nästa val så får SD kanske 20-25 procent. 

Den här krönikan kan också vara intressant att läsa för att få lite perspektiv. Men tyvärr läser nog inte de som borde läsa den utan de fortsätter med sitt hat. Det måste vara jobbigt att gå runt och vara så arg hela tiden som Robert, Anders och Thomas är. Tyvärr tror jag att det är människor som mest tycker synd om sig själva och inte tar tag i sitt liv. Det är alltid någon annans fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar