måndag 8 mars 2010

USA tripp

Snart smäller det, bara 11 dagar kvar! Sitter och kollar in vart vi ska åka efter New York. Jag har helt snöat in på Newport, Rhode Island. Och där ett hotell som heter Mill Street Inn. På bilderna ser området ut precis så som jag föreställer mig New England, hoppas nu bara att mina förhoppningar besannas... Cliff Walk som är 3,5 miles lång promenad längs vattnet vid alla gamla stora herresäten, är ett måste, känner jag.

Sen måste vi självklart till den fantastiska Premium Outlet som finns i hela USA. Där har de alla märken som du kan vilja hitta. Har hittat ett utanför Boston som vi förhoppningvis kan åka till, Wrentham Village.

Det var länge sedan jag längtat så mycket efter att åka bort.

2 kommentarer:

  1. Om du funderar på att ta dig norr om Boston kan jag tipsa om att New Hampshire har 0% moms. Det är mums :-)

    SvaraRadera
  2. Åhhhh vad trevligt, men vi hinner inte upp dit. Men ngn gång, en höst, ska jag åka runt i hel New England och bara vara.

    SvaraRadera