torsdag 9 juni 2016

Nationaldagsfirande

På nationaldagen håller slottet öppet och allt är gratis. Dessutom öppnar någon i kungafamiljen portarna till slottet och detta året var det Calle P och Soffan som öppnade dörrarna. Med sig hade de Alexander dessutom, till allas stora glädje.

Bäste Christer var där och med sig hade han typ 25 vänner som längtade efter att få en visning/guidning av honom. Detta gör han utan att ta betalt eller så, han gör det helt på frivillig basis.

Det här året hände det dock något roligt och det var att Christer blev haffad av TV4 och blev intervjuad i direktsändning. Roligt! Snacka om att de tog rätt person, som älskar kungafamiljen och Sveriges historia.

Det var sjukt mycket folk på slottet och jag pallade inte att trängas så efter en stund gick jag ut och satte mig i solen och bara var. Jag inväntade resten av sällskapet och när de var klara så gick vi till en restaurang i Gamla Stan och njöt av lite sill och potatis.

Jag bröt sedan upp från sällskapet och åkte direkt till Sumpan och Golfängarna där det var firande av stora mått. Gissar på att det var typ 45000 pers där. Helt smockat! Jag åkte dock dit för att lyssna på Doug Seagers och Saraha som båda uppträdde på stora scenen. En alldeles utmärkt nationaldag med andra ord.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar