söndag 25 april 2010

Helgfirande

Fredagskvällen tillbringade vi på Och himlen därtill. Har varit där en gång tidigare och det var LIKA dålig service denna gång. Vet att man inte ska irritera sig på sånt, men jag är känslig, kanske allergisk, mot människor som jobbar med service och som inte verkar känna till det.
Det var dock trevligt sällskap, Anna & Maria.
När vi tröttnat gick vi och käkade god indisk mat på Shanti. Där var det service! Stressigt för personalen men ändå ett leende och en ursäkt för att man missat ngt. Det är helt okej!

Lördag tillbringades hos Sofia som fixade med mina fötter och face. Jag blev slät som en bebis i ansiktet och fötterna är så mjuka, så mjuka numera. Älskar att bli ompysslad av henne!

Idag söndag har det varit full fart. Ut till IKEA för att se om det fanns ngn ny snygg matta som vi kunde köpa, men tyvärr inte. Det blev inte så mycket därinne men lite tyg till balkongen och några plastglas till de kommande picknictillfällena. Jord har inhandlats och nu är det blommor i balkonglådorna. Mycket fint!

Har lagat lunchlådor till hela veckan; lasagne och pizza. Mums! Det doftar gott och jag känner mig rätt så nöjd.

Cyklarna är avtvättade efter vintern och nu ska de bara pumpas, sen kan jag börja cykla igen! Det har jag längtat efter ngt enormt. Känner mig som en ko på grönbete när jag sätter mig på cykeln, jag blir så lycklig!

Nu ska det bara betalas räkningar och deklareras. Bra helg måste jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar