söndag 6 juni 2010

Inga pengar

Jag har haft problem med att betala med mitt VISA-kort i några dagar och inte tänkt så mycket mer på det. När jag berättade det för Peter så sa han klokt att jag borde ringa min bank och kolla vad det var.

Jag ringde Skandiabanken och de berättade att de hade spärrat kortet för att det var ett misstänkt kortbedrägeri på gång. Dvs ngn försöker använda mitt kort utan min vetskap. Exakt vad det är kunde de inte svara på för det var helg men kortet var ju spärrat så varken buset eller jag kunde använda det.

Som tur är har jag två andra kort som jag kan använda så länge, tills jag får ett nytt kort med ny kod. Imorgon ska jag ringa banken igen för att kolla vad de uppmärksammat, kanske försöker ngn använda mitt kort för att köpa en Ferrari i Nice eller kanske betala lyxhotell på Maldiverna? Ja det ska bli spännande och se vad banken sett.

1 kommentar: