måndag 13 december 2010

Cancún, Mexiko

Ja så var vi på resande fot igen. Var ju inte så länge sedan men nu går det åt andra hållet, till Mexiko. Efter att ha fått massor med "det är väldigt farligt i Mexiko"-mail från olika säkerhetsföretag så har vi lyckats överleva än så länge. Cancun som var host för COP16 (FNs årliga miljökonferens) är definitivt ett av de säkraste ställena i Mexiko denna vecka. Har aldrig sett så mycket poliser/militärer i hela mitt liv.



Utsikt från vårt första hotellrum på Hyatt. Väldigt trevligt hotell!


Här ligger jag och solar, helt okej utsikt.


Annars så ligger jag här och solar. Det är också okej.


Och här är mina tår som ligger och solar.


Klädhängare a la Mexico


Hälften av alla Cancuns män spelar i ngn typ av mexikansk orkester.


Mycket ovanligt, mexikansk man UTAN mustasch!


Vi fick den stora äran att delta på både den svenska ambassadörens och den engelska ambassadörens cocktailbjudningar. Det var mer drag på den engelska kan man säga. Men har man denna processkarta så kan inget gå fel (jämför gärna med PROPS, ni som vet vad jag snackar om).


Peter hade det inte lika skönt som jag. Han var tvungen att jobba, inomhus. Som ni ser är det verkligen stressigt i montern men han var snäll och satte sig och samtalade med en besökare.


Mina favvotjejer, Veronica från Mexiko och Connie från Costa Rica.


Utsikten från hotell nummer 2 i Cancun, Fiesta Americana. Inte lika bra hotell, mest bara dyrt.


När allt är över!


Bevis på att jag var på COP16.


Underbara Jose från Costa Rica. Han ser verkligen lycklig ut här.


Glada Ericsson-anställda, Petri och Connie.


Jose spanar efter hajjar och krokodiler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar