lördag 27 november 2010

Filmtajm

Efter att ha slagit in sisådär 20 julklappar (tog hela förmiddagen och lite till) unnade jag mig att gå på bio. Såg senaste Harry Potter-filmen och gillade vad jag fick serverat.

Spännande och lite läskigt, ibland lite långsamt men gillar den överlag. Ser nu fram emot nästa del, den sista. Jag vet vad som händer men ändå...

Grät när Doby dog, det gjorde jag när jag läste boken också. Då satt jag i en cab ngnstanns på den engelska landsbygden, få väg från punkt A till punkt B. Peter fattade inte alls varför jag lät tårarna strömma ner för kinderna, vi var ju på en härlig semester! Men så har han aldrig läst Harry Potter heller.

Längtar nu till nästa vår/sommar (jo av många anledningar gör jag det) så jag får se sista delen.

På väg in

Underbara Astrid Lindgren

1 kommentar:

  1. mmm har missat Harry Potter, men jag tänker att det är snart dags för Abbe att bli bekant med honom så då hakar jag på!

    SvaraRadera