onsdag 3 november 2010

Japan, del 1

Nu är jag här, i Japan! Det känns lite overkligen men ändå väldigt hemma. Efter att ha fått lite specialbehandling på flygplatsen i Tyskland, hade nämligen en VÄLDIGT tight connection, så det stod en buss och gubbe utanför planet som körde mig direkt till nästa flyg, så kom jag fram. Min väska kom inte fram förrän dagen efter men det hade jag planerat för.
Peter mötte mig på flygplatsen och vi har tillbringat 2 dagar i Tokyo. Lite kort från dessa dagar.

 I Uenoparken tillsammans med en nyfunnen kompis
Härlig blandning, grönska och höga hus

 tyvärr skar det sig mellan dessa herrar på en gång
I Ueno-parken där det är körsbärsblomning på våren. Men det var vackert nu också.

Utsikt från vårt hotell, by night

Utanför ett stort och beröm tempel

 Något som hänger utanför alla tempel. Betyder säkert lycka eller välgång eller något liknande.
 Vacker dam
 Mitt paraply har plats 72
Hotellet ligger i en nöjespark typ... Varför inte ett uppskjut innan frukost?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar