lördag 19 mars 2011

Saker jag funderar på när jag ligger i sängen

Eftersom jag inte orkar göra så mycket nu när jag är sjuk tillbringar jag en del tid i sängen. Där har jag gott om tid att tänka på tex:
  • 9:ans multiplikationstabell. Hur långt kan jag räkna egentligen?
  • sommaren som kommer. Vart ska vi åka? Vilka ska vi hälsa på?
  • vad som händer i Libyen. Hur länge ska token få hålla på där?
  • hur många jobb e-mail jag kommer ha i min Inbox nästa gång jag öppnar den. Kommer det vara 100? Eller 200? Eller kanske 300?
  • vilken fantastisk tur jag har som inte har drabbats av en jordbävning och blivit av med hela mitt liv. Mina tankar går till de stackars människorna där.
  • om jag efter att jag blivit frisk, gör 10 armhävningar om dagen (ja riktiga på fötterna alltså), kommer jag kunna göra 50 till midsommar?
  • varför det är vänstertrafik i tunnelbanan? Vi kör ju bil på höger sida.
En härlig blanding av högt och lågt kan man säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar