lördag 28 april 2012

Skönhet och skor

Idag på morgonen så var jag hos bästa Sofia på Hudvårdshörnan i Sundbyberg. Att bli ompysslad av henne är fantastiskt och en härlig stund av avslappning. Precis vad jag behöver efter att ha jobbat hårt ett tag nu. 

Först blev det 90 minuters ansiktsbehandling med massage och efter det pedikyr. Vi kan väl säga att mina fötter behövde det. De har varit instängda i stövlar under hela vintern och på kontoret traskar jag runt i högklackat hela dagarna. Stackars Sofia fick jobba hårt för att få dem släta och fina. Men nu vågar jag visa dem igen, perfekt när nu våren är i antågande.

Efter den här stunden begav jag mig till ett annat trevligt ställe, Provskobutiken, på Söder. Som vanligt var det fullt med folk där och det gällde att bana sig fram med sin lundkorg för att hitta just de där snygga skorna som jag ville ha. Och visst, jag hittade snygga skor. Alldeles för många...

Söta, prickiga ballerinor. Perfekt för mig som nästan jämt är klädd i svart och vitt

Lite roliga ballerinor med annorluna färgkombination

Och så ett par Betty Boop-skor. Me like. Kolla in klacken. Hur fina som helst.

Och så här ser det ut i butiken. Mängder med skor i långa rader.

Skor, skor, skor. I alla möjliga färger och former. Jag kunde se att det fortfarande var en hel del sandaler och många skor med band bakom hälen. En hel del höga klackar och bruna skor.

2 kommentarer:

  1. :) jag fattar inte hur du kan gå i så höga klackar. Men de var grymt fina!!!

    SvaraRadera
  2. Övning ger färdighet :-) Jag kände att de var jag...

    SvaraRadera