söndag 2 juni 2013

Fantastisk helg

Vilken härlig helg det har varit, på många sätt.

Igår, lördag, så började jag dagen med ett skivstångspass på F&S. Vi var ett 30-tal taggade personer som slöt upp tidigt på morgonen för att köra ett pass. 

Efter det gick jag till Petit France och köpte med mig frukost/lunch som jag tog med mig ner till Norr Mälarstrand. Vackrare utsikt får man leta efter.

Sen var det dags för Stockholm Marathon och jag satt på mitt vanliga ställe, i mittremsan på Norr Mälarstrand. Där har man perfekt utsikt och kan hejja på alla superduktiga löpare som forsar/springer/joggar/snubblar/kryper förbi. Jag lyckades hejja på Anders, han vet var jag sitter. Jag hade sådan tur så J kom förbi också. 

När regnet kom drog vi därifrån och jag åkte hem för att byta om innan det var dags att träffa M för att ta oss till Le Pots sommarkalas. Ett antal stammisar var inbjudan och M och jag träffade på nya trevliga bekantskaper som vi säkerligen kommer att stöta på igen.

Idag, söndag, har jag, A & J varit på F&S för att köra ett pass Dans Fuego. Det är mitt favvopass som gör hela mig lycklig. Kropp och knopp bubblar av glädje och det går av sig själv. Tyvärr var det sista passet innan sommaren men superduktiga ledaren Lena. Hoppas att hon kommer igen till hösten, hon är så bra.

Vi blev hungriga efter passet och bestämde oss för att traska till Mälarpaviljongen för att käka lunch. Första gången på Mälarpaviljongen det här året för mig. Så sen premiär har jag aldrig haft, men det var precis lika trevligt som vanligt. Mycket folk och blandad publik.

Nu på kvällskvisten kom N förbi för att hämta några saker. Trevligt! 

Några av de 16.000 löpare som sprang maran igår

Massor med blommor på Mälarpaviljongen

Du kan köpa en planta eller två om du är sugen

Det kanske är trädgårdsmästare som man skulle ha blivit?

Massor att välja på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar