måndag 17 juni 2013

På besök i Malmö

I fredags så åkte jag ner till Malmö för att hälsa på vännerna J och Y. Jag gillar, gillar, gillar Malmö. Mycket. Jag gillar ljuset. Jag gillar arkitekturen. Jag gillar känslan. Jag gillar mina vänner. 

På lördagen så tog J och jag bilen ut till Skanör Falsterbo för att njuta av det vackra vädret och stranden. Det var en del folk som låg där och njöt av solen och vi satt i en sanddyna och snackade en lång stund. Senast jag var i Skanör Falsterbo var när jag var typ 12 år så det var ett tag sen.

På kvällen gick vi på lokal, på restaurangen Moccasin. Det var en okej restaurang men inte mer. Trevligt att prova på i alla fall. Och så tog vi en tur till Lilla Torg, det är nästan obligatoriskt när man är i Malmö. Bara sitta där för att kika på folk och njuta av folkvimlet. 

Söndagen hängde jag på Malmö Konsthall och SMAK för att njuta av lite god mat och fina vännen Y. Vi har inte träffats på länge men det känns som igår. Det är underligt men väldigt härligt med sådana vänner.

Tack vänner för att jag fick komma och hälsa på i er stad!

I Skanör

Här går man... eller här går ankor i alla fall

Tjusig gammal bil, del I

Vackert fönster

På stranden i Skanör

Vill också ha en sådan här liten sjöbod

Härifrån till havet

Fina J

Och så hann vi med några konstutställningar i Falsterbo.

Tjusig gammal bil, del II

Underbara bilder i Jennys trappuppgång.

Nappträdet i en park i Malmö. 

Vackra E. Finaste hunden i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar