måndag 30 september 2013

Götlaborg

Jag trotsade min förkylning och tog tåget till Göteborg i fredags. Där möttes jag av finaste T och hon hade även ordnat en broöppning till min ära. Vad hon kan överraska! Hemma vid kajen möttes jag av färska räkor och mängder av olika såser. Vilken start på en fantastisk helg!

Lördagen så vaknade jag till den här vyn. Kan det bli bättre?

Efter frullen så begav vi oss in till stan och jag hade ett ställe jag ville till, Jumperfabriken! 
De öppnade sin pop-up store i onsdags, snacka om timing. Vi provade kläder och bara njöt av att kolla in den sköna inredningen som de har i affären.

De har verkligen tänkt till så att allt ska passa ihop.

Jag köpte en vacker kofta, ovanligt va? Och i svart och vitt. Ännu mer ovanligt. Jag är nöjd i alla fall. 

Efter lite traskande så hamnade vi i Haga. Där var vi inte ensamma. Men Haga är alltid Haga och det är schysst att bara gå runt bland de små affärerna och kika på saker. 

Det var dessutom Bondens Marknad den här lördagen och så var det loppis. Me like.

Schysst färdmedel.

Vi käkade god fisksoppa på Sjöbaren och sen tog vi båten "hem". Lyxigt!
På kvällen så köpte vi hem lite sushi och bara satt hemma och pratad. Och spelade en omgång TP.

Vi hade sen turen att på söndagen så var det områdets dag. Massor med gamla båtar visades upp. Och så Ostindiefararen Göteborg. Vackert och stort skepp.

Även världens äldsta helsvetsade fartyg hade parkerat vid kajen.




Efter den här friska promenaden så tog vi oss till stationen och jag hoppade på tåget med ett leende. Vilken härlig helg i Göteborg. 

Och tåget funkade som det skulle. Både dit och hem. Första gången någonsin tror jag.
Tack T för att jag fick komma och hälsa på hemma hos dig. Det var så trevligt.

2 kommentarer:

  1. Det är jag som ska tacka dig underbara Linda för att du förgyllde Göteborg med din närvaro! Är glad att jag fick ha dig för mig själv en hel helg :-)

    Nästa gång kanske grabbarna hänger på och då ska vi se till att spöa dem i TP......så bra som vi var denna gången så kommer vi att äga dem.......hrrmmmm

    SvaraRadera
  2. Tack tack tack! Mysigt.
    Och du är så klart alltid välkommen hit! Om du vill vara här civilt :-)

    SvaraRadera