måndag 23 september 2013

Stavanger

Så har jag varit på tur till Stavanger i Norge. Dit åkte jag tillsammans med J för att njuta av frisk luft, glada norrmän och lite regn. 

Vi bodde på ett fint hotell mitt i stan och kunde njuta av att kunna promenera överallt. Just den här helgen hade man många spännande saker som man kunde göra, bland annat var det body builder-tävling och Potatisfestival. Inte illa!

Är man i Stavanger så måste man ta en tur in i fjorden och det gjorde vi. Vi åkte på en 3 timmars tur tillsammans med asiater, spanjorer och amerikaner. Alla var så konstigt klädda, de hade typ regnjackor, vandrarkängor och ryggsäckar. Fattar inte riktigt varför.

Jag matchar flaggan, eller hur? På en båt i Lysefjorden.
Vad kollar alla på?

Vi gick på en superbra fiskerestaurang, Straen. God mat och bra service. Me like.

På söndagen så regnade det (tydligen väääldigt ovanligt i Stavanger) så vi passade på att gå på Oljemuseum.

Här fick vi kolla hur man dök, borrade efter olja, snackar med varandra under vatten och andra intressanta och roliga saker.

På Lysefjorden

Det var lite molnigt

Söt gata mitt i stan. Massor med Linda-butiker hade de.

På Oljemuseum

Konst på stan

Tv-Piraterna, here we come

Coolt hus som hade plastutsida på ena sidan och trä på andra.

Små stugor

Och så mötte vi Voldemort också...

Många stora fartyg kommer tydligen till stan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar