söndag 27 oktober 2013

Fina flickor på turné: Smink- och hårkurs

Igår tog Fina Flickor bilen ner till Nyköping för att gå på kurs. Inte vilken kurs som helst utan en hår- och sminkkurs. Det kunde behövas tyckte vi och eftersom vi alla är ganska så dåliga på det här så var det skönt att kunna ställa alla frågor som man nu undrat över i hela livet. Typ hur lägger man ögonskugga eller hur gör man den snyggaste fiskbensflätan.

Dags att lägga lite ögonbryn

Smink var det här

Koncentrationen är hög

En snygg A med smink och håret i perfekt harmoni

N fick en cool knut på sidan

Bäst att sudda litegrann

Snygging!

Så mycket att tänka på och välja emellan...

Här pågår det sminkning. Observera att jag har ögonbryn!

Och här får jag assistans att sätta upp håret med en sjal. Hur coolt är inte det.


A blir lite, men bara lite, snyggare i håret

Här pågår det undervisning

Darling J med nyplockade ögonbryn och allt

En lite rusig fläta

Och till lunch slog vi till på stort. Skaldjursplatå! Det var gott, gott, gott.

Och en bild där vi alla är samlade. Fina flickor - bästa gänget!

Idag gick jag och handlade lite nya saker som M rekommenderade att jag skulle ha i min sminkväska. Vi får se när jag testar att använda det. Kanske redan nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar