söndag 22 januari 2017

Träning, träning, träning

Igår var en riktig träningsdag, big time! Först 90 minuters yinyoga med bästa E och sedan en PT-timme med M. Allt detta på Drivkraft så klart.

Jag hade velat lite innan kring vad jag ville att M skulle gå igenom med mig men jag kom på den brillianta idén att få lite teknikträning med skivstången. För är det något som jag råkar ut för så är det att jag gör mig illa i skivstångssalen.

Sagt och gjort, vi satte igång och oh boy! vad jag har gjort fel i alla år. Herregud! Jag fattar nu vad ledaren har tjatat om i alla år och som jag inte riktigt fattat. Stora problem med mina ben (de vill gärna sjunka ihop när de ska vara raka) och stora problem med mina armbågar (de vill inte peka ut så mycket som de borde göra). Superbra att få tips och att någon pekar på vad jag ska göra bättre.

Ser fram emot att köra mitt första riktiga pass med skivstången. Idag har jag ont, ont, ont i rumpan och benen. Att sätta sig ner smärtar men det är en skön smärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar