söndag 29 november 2009

Silversmide

Jag har idag varit i Aspudden och tittat på massa silversmide. Min vän Raé är silversmed och jag fick följa med till ett ställe där hon tidigare haft sin verkstad. Det var ett gäng varma och glada kvinnor som visade upp sina alster. Otroligt vackert och kul att få möta några som verkligen hittat det de älskar mest i hela världen.

Vi ska iväg nästa helg också och titta på ett annat ställe. Risken är dock att man köper alldeles för mycket, det är ju så vackert och det är unikt. Inte ngt massproducerat utan ett äkta hantverk.

Raé och jag hamnade på Chokladkoppen i Gamla Stan på vägen hem så nu är magen full av kanelbulle XXXL och varm choklad XXXXL. Blir ingen middag ikväll för mig i alla fall.

Nu ska jag njuta lite av de sista timmarna innan jobbveckan börjar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar