måndag 22 februari 2010

Kollektivtrafiken

Idag har jag upplevt inställda tunnelbanetåg på Gröna linjen, det måste vara första gången någonsinn som det var inställt pga isiga spår. Jag kan i alla fall inte minnas att jag varit med om det.

Det gick inga tåg mellan Thorhildplan och Hässelby, där jag skulle åka. Jag hade dock väldigt flyt och gled ner till bussen vid Solna Centrum och den kom genast. Väl på Brommaplan kom det en anslutningsbuss genast och jag åkte till Råcksta. Summa sumarum, det tog kortare tid än vanligt att ta sig till jobbet.

Nu vet jag att andra inte hade samma tur som jag. En kollega tog det 3 timmar för att komma fram. Hon skulle åka vid kl 5 imorgon bitti för att vara framme till 8. Spänningen är olidlig hur det blir imorgon.

För övrigt var det -21 grader imorse, det var rekord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar