torsdag 4 februari 2010

Vad får jag för mina skattepengar?

Solna kommun är bra på att informera och varje år får man hem ett litet blad som beskriver vad jag som skattebetalare får för mina pengar. Eller snarare var min pengar tar vägen. Tyvärr får jag inte så mycket...
Av 100 kronor som jag betalar i skatt till kommunen kommer hela 8 kronor tillbaka till mig. Inte personligen men som ngt som jag utnyttjar, typ vägar, bibliotek, gräsklippning, snöröjning. Resten, 92 kronor går till andra.
Något som är positivt är att jag i alla fall bor i kommunen med lägst skatt i Sverige.

Så jag hoppas nu att alla pensionärer, barnfamiljer, ungdomar och sportfanatiker som sliter på konstgräset på Råsunda IP är glada. Kanske kan jag få förtur i kön på bibblan när jag lånar, åtminstonde? Eller kanske ett litet tack?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar