lördag 10 juli 2010

Never ending love (???) story

Jag har i min yngre, och äldre, dagar tillbringat en hel del tid hos tandläkaren. Första gången var jag 3 år, och nu sisådär, 31 år senare var det dags igen. Jovisst jag har varit där en hel del gånger emellan. Jag har haft både hål, tandställning, utslagna tänder, utdragna tänder och rotfyllda tänder. Det mesta har jag gjort där som man kan göra.

Min tandläkare är den samma som för 31 år sedan, Maria. Hon är fantastisk och minns mig och kommer ihåg massa saker. Hon är helt fantastisk och väl värd att åka till i Uppsala.
Denna gång var det inte några hål, men jag gjorde en tandröntgen. Det var nytt! Jag fick stå i ett rum och en sak åkte runt mitt huvud och scannad min käke. Det var lite coolt! Och vi kom fram till att jag ska dra ut min sista visdomstand. Eller snarare operera ut den. Lika bra att planera in det så att det inte blir som förra gången när jag fick akut dra ut den. Det gjorde ont och kostade mycket! Nu kostar det bara och jag har inte ont.
Så min "love story" hos tandläkaren fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar