tisdag 7 juni 2011

På med läkarrocken

Du som känner mig vet att jag älskar företaget Ericsson; det har gett mig en fantastisk man, underbara vänner som jag är väldigt glad över att jag har i mitt liv och en massa kunskap och möjligheter. Självklart finns det en hel del mindre bra saker också men de väljer jag att inte fokusera på.

Efter att ha fått avsked på blått papper begav jag mig ut i världen och landade i Råcksta ett tag. Kände mig inte helt hemma där och beslöt mig för att bege mig ut i världen igen. Sen hände det, Ericsson ringde och ville att jag skulle komma tillbaka igen. Vilken chans, vilken möjlighet, vilken lycka!

Jag har under ett halvår haft den stora förmånen att få jobba på företaget som jag älskar och träffa alla fantastiska människor igen (oj oj vad jag har saknat alla). Men nu bär det av på nya äventyr igen, eller snarare i augusti. Då kommer jag att börja på Karolinska Universitetssjukhuset, på deras Informationsavdelning, på Webb-gruppen. Det ska bli otroligt spännande och intressant och jag ser verkligen fram emot det. En helt ny branch, ett helt nytt jobb ett helt, eller halvt, nytt liv.

Samtidigt gråter jag en skvätt för att jag lämnar företaget i mitt hjärta men jag är helt säker på att det inte tar slut där, min Ericsson-historia. Det är bara en liten paus just nu. Vi kommer att mötas igen. Men nu ska jag ta chansen att testa något. Längtar redan!

2 kommentarer:

  1. Jag är helt säker på att du dyker upp på firman igen om ett tag "som en gummiboll kommer jag..."

    Fram tills dess kan du antagligen kunna räkna med den bästa företagshälsovården iaf ;-)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Det låter riktigt spännande! Grattis (tror jag ;)
    Kram Johanna

    SvaraRadera