söndag 18 december 2011

Hard-core cyklist

Jag har blivit en hard-core cyklist den här hösten. I regn och rusk cyklar jag till och från jobbet. Jag mumlar för mig själv "Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder" om och om igen medans regnet piskar mig i ansiktet och det blåser så cykeln knapp rör sig framåt.

Därför har jag nu skaffat mig massa nya bra och väldigt viktiga saker som ska underlätta mitt liv som cyklist.

Bland annat så har jag köpt ett regnskydd för ryggsäcken så att den inte ska bli helt geggig (se bild här brevid), en speciellt utformad regnponcho för cyklister och riktigt varma vantar för kylslagna dagar.

Jag känner mig riktigt nöjd och längtar efter att få cykla imorgon. Önskar dock att turen gick någon annanstanns än till jobbet men det är en rätt normal känsla just nu skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar