söndag 4 december 2011

Jul i vårt hus

Nu börjar jag känna att julen är på gång. Litegrann i alla fall. Alla våra fönster har nu julljusstakar/julstjärnor uppsatta och dessutom har julgardinerna åkt upp. Några lite juligare dukar ligger på borden och jag har plockat fram röda ljuslyktor.

Vi har skrivit julkort som vi nu måste vi bara se till att vi har frimärken till dem. Skönt att ha det gjort, skrivit dem alltså. Jag är lat och gör inga själv men de kommer från Unicef så en liten, liten god gärning hoppas jag att jag gör.

Tomtarna sover fortfarande på loftet men nästa helg får de nog väckas och komma och hälsa på oss.

Nu ska jag börja rota runt i skåp och under sängen för att inventera vilka julklappar jag har och till vem. Köper ju julklappar hela året och så här års brukar jag fundera på vad jag köpt, egentligen. Troligtvis hittar jag ett och annat framåt mars när jag av någon anledning ska in i något skåp. Men det kommer ju en jul till, snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar