onsdag 30 april 2014

Att blogga eller inte

Det har varit dåligt med bloggande den här sista månaden. Många anledningar men framför allt har jag jobbat en del och tappat all inspiration vad gäller att skriva och läsa. Antalet tidningar där hemma blir fler och fler, antalet böcker likaså.

Jag känner dock att inspirationen börjar komma tillbaka. Och så träffade jag en gammal kollega den här morgonen som jag verkligen kände att jag saknade. Han nämnde att han brukade läsa min blogg och då kände jag att det är mitt sätt att hålla kontakten med honom. I alla fall litegrann.

Så nu har jag bestämt mig för att bli bättre på att skriva och dokumentera min vardag. Det är faktiskt himla kul att gå tillbaka och se vad man har gjort under året. Jag kan känna att jag gör ju inget... men så läser jag i bloggen och inser att jag faktiskt hittar på en hel del trots allt.

Tack M för att jag mötte dig imorse. Du är min inspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar