tisdag 1 juli 2014

Arbetsplatsen

Att fokusera är inte lätt. Att sitta i ett kontorslandskap har sina för- och nackdelar och det är olika för olika personer.

Själv älskar jag att sitta i landskap men förutsättningen är att när jag verkligen behöver koncentrera mig så kan jag dra mig undan och sitta i ett eget litet rum.

Det beror säkerligen på vad man jobbar med och hur man är som person. Jag är superbra på att skärma av mig och inte lyssna på vad andra snackar om runt omkring mig. Bästa sättet är att plugga in mina hörlurar och lyssna på radio, eller snarare har jag radioljudet i öronen men jag vet inte alls vad de pratat om.

Sen när jag inte är lika fokuserad sitter jag och smyglyssnar på vad andra pratar om och på så sätt lär jag mig en massa nya saker. Det gillar jag.

Många tankar snurrar kring det här ämnet för jag har precis lyssnat på ett seminarium från Almedalen som pratar om Det Nya Arbetslivet. Bra att det tas upp att det inte passar alla att jobba så här men att det är en frihet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar