lördag 4 oktober 2014

Nytt på Rosenbad

Nu har vi fått en ny regering och jag måste säga att jag känner mig smått oroad. Oroad över att det är så många rookies, oroad över att vi har en så svag regering, oroad över att om det blir en finansiell kris igen så kommer det bli panik i leden.

Och jag är framförallt oroad över att svenska folket inte fattade vilken fantastiskt jobb vår gamla regering gjorde. En finansiell kris som man inte sett sedan 1930-talet gick oss rätt obemärkt förbi men ändå var man inte nöjd i stugorna. Jag fattar inte det.

Att den SSU förbundsordförande som var ansvarig under medlemsfusket 2005 nu ska bli civilminister känns väldigt konstigt när man tänker på vad den gamla regeringens ministrar åkte ut på. Men det verkar vara mer okej när det är rödgröna ministrar vi talar om. På något konstigt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar