söndag 15 maj 2016

Zumba, zumba, zumba

Igår var jag på något som jag aldrig gjort tidigare, jag var ett zumbaevent med M A S S O R av andra glada dansanta människor. Vi var väl ungefär 300 stycken entusiaster som samlades i Fryshuset för att dansa och ha kul i 2 timmar. 

Det var ungefär tio olika ledare som ledde olika delar och satte sin prägel på passen. Vissa passade som handen i handsken, andra inte alls min stil. Men väldigt kul att testa olika ledare.

De som anordnade det hela heter Carlos och William Flores och de är tydligen kända inom zumbavärlden. William har varit i USA på turné, det är ju helt otroligt att man kan göra sig ett så stort namn inom även denna värld.

Höjdpunkten var att det tagit hit den kända (inom zumbavärlden) sångerskan och dansaren Francesca Maria och hon körde ett antal låtar med koreografi. Superkul men såååå svårt. Jag har lagt till en video längst ner så du kan höra henne.

Carlos och William kör en zumbaresa på våren och jag är V Ä L D A N S sugen på att hänga med nästa år. Det kostar multum men tänk att få dansa en hel vecka tillsammans med mängder av glada människor? Kan det bli bättre? Rolig lördag i alla fall!




Alla glada instruktöre och Francesca Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar