söndag 17 oktober 2010

Nyköpingstripp

Igår gjorde jag det, jag åkte tåg! Alltså inte tunnelbana eller spårvagn, men riktigt SJ-tåg. När jag gör det brukar det alltid hända saker med just det tåget som jag sitter på. Rälsbrott, tåget pajjar, lokföraren blir akut sjuk eller något annat spännande.

Men igår, helleluja, så funkade det! Tåget gick i korrekt tid, och ännu bättre, kom fram i rätt tid. Jag är mycket häpen och förvånad.

Målet med min tripp var Nyköping och träffa min kära vän Nettan. Vi fick några timmar för oss själva där vi kunde prata och skratta tillsammans. Önskar att hon bodde lite närmare mig så att jag kunde träffa henne oftare. Det är inte så långt till Nyköping men i alla fall.

Jag fick se stan lite bättre än jag hunnit med tidigare, vi tog en tripp till hamnen och slottet. Skönt och väldigt avslappnat. Har man känt varanda i snart 20 år vet man var man har varandra. Det är lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar