söndag 15 maj 2011

Mellofinal

Så gick den av stapeln, finalen i Mello. Som vi alla har längtat. Jag somnade dock vid låt 19... som jag har för mig var vinnaren, Azerbaijan. Tycker personligen att den är konstig. Kemin mellan sångarna är lika med noll. Men uppenbarligen vet folk i Europa (tveksam om jag tycker att alla dessa småstater verkligen tillhör Europa men i alla fall) ngt som jag inte har uppfattat.

Erik körde sitt race och jag måste säga att han gjorde ett bra jobb. Tredje plats är verkligen bra efter alla kassa placeringar som vi har haft under åren.

Att Italien kom tvåa är en stor överraskning också. Fin låt men hans framträdande var så trist. Tittade sångaren in i kameran en ända gång, tveksamt. Ungern som jag gillade slutade långt ner, trist för henne men jag tror att det blir en stor hit i alla fall.

Grattis Erik till en bra show!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar