lördag 13 augusti 2011

Resan till Amerikatt

Jag har inte skrivit ett ord om hur vår resa till Amerika var. Har inte ens tittat på bilderna sedan vi kommit hem men här är ngr små punkter om den. Bilder kommer vid ett annat tillfälle.

  • Niagarafallen var vackra att se och det var kul att ha fått upplevt dem. Väldigt annorlunda mot Foz do Iguacu som vi besökte för ett antal år sedan. Det var väl tillrättalagt för oss turister, bara att gå och ställa sig i kön för att få bästa upplevelsen. Dvs att bli blöt. Det gillar alla amerikaner.
  • Vi besökte ett antal outlet-malls. Bäst var den i Pennsylvania som vi bara råkade köra förbi på vägen upp till Niagarafallen. Att de inte hade ngn sales tax på kläder och skor var ett stort plus. Vi handlade väldigt mycket generellt, mer än ngnsinn kändes det som. Kläder, skor, hårgrejjer, smink... Det är ju mycket billigare. Helt galet.
  • Tror att jag har hittat min stad i USA, Boston. Det var kärlek vid första ögonkastet. Väldigt, väldigt rent. Väldigt, väldigt trevligt. Väldigt, väldigt lätt att hitta. Väldigt, väldigt likt Stockholm på många sätt. God mat från havet som jag gillar. Kan bara hoppas att jag får åka dit igen, trivdes så bra där.
  • New York är New York. Det är skitigt, det är varmt, det är mycket folk, det är sunkigt men också alldeles, alldeles underbart. Det finns en puls och känsla där som är svår att hitta ngn annanstanns. Denna gång hängde vi mest i Brooklyn och Queens. Känns som om jag har gjort Manhattan ngr gånger nu och det är kul att se ngt annat, och slippa alla turister... 
  • Har ätit det godaste i hela mitt liv och fått den bästa services ngnsinn. Antagligen den bästa servicen jag får uppleva i mitt liv. Vi var på den trestjärniga restaurangen Daniel's. Där gällde det kostymtvång och höga klackar. Vi passerade de kritiska ögonen i dörren och fick ett fantastiskt bemötande. Dit kan jag tänka mig att gå tillbaka. 
  • Vill tacka våra sponsorer SAS som flög oss tor till New York för 248 kronor per person. Jag älskar er! Och tack för att ni uppgraderade oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar