söndag 28 augusti 2011

Porslinets Dag i Gustavsberg

Idag har jag tillbringat största delen av min dag i Gustavsbergs Hamn, där det firades Porslinets Dag. Det innebär bla att många av keramikerna som håller till i de gamla fabrikslokalerna har öppet hus och du kan snosa runt och kika i deras verkstäder. Med mig hade jag bästa Sofia som tidigare hade en egen atelje här. Skönt med bra guidning. Nedan några av alla de vackra sakerna som jag såg.

I Sofias gamla atelje höll nu en duktig keramiker till. Jag köpte en ring av henne.

Hon skulle ha en ytställning på västkusten med dessa byster, då ska de dock vara 1 meter höga.

Lite japaninspirerat 

Byster med kvinnor var poppis

Ännu mer japanskt, i alla fall keramikern. Enkelt & vackert.

Samma keramiker som ovan.

Skönt att man inte glömmer var nyckeln är i alla fall.

Vackra prydnader. Hade tyvärr inte pengar med mig... som tur är har de öppet innan jul igen.

Koppar i massor. I glada färger.

Får det lov att vara ett ägg?

Eller ett litet kärleksspel?

Här kan jag lägga mina ringar i

Vet inte om mannen på bilden är en Manhunter eller inte?

I en gång. 

Hjälpmedel

1 kommentar:

  1. "Byster med kvinnor var poppis" - annars brukar kvinnor med byster vara poppis också ;-)

    SvaraRadera