söndag 12 februari 2012

Kakor och lite sport

Tiden går så fort och jag är så dålig på att uppdatera bloggen... Men här kommer lite från veckan som gått.

Vi har varit och kikat på basket. Solna Vikings spelade mot Uppsala på hemmaplan och vi var där och hejjade fram vårt lag. Det gick bra och vi som var där fick en bra match. Vikings har en guldspelare i Jonte Flowers, den killen kan gå långt om han har lite flyt.

Igår, lördag, var jag på stan med finaste Geraldine. Vi skulle strosa lite i affärer och käka lite gott. Vi blev snabbt hungriga och landade på Petite France som ligger neråt Norr Mälarstrand. Poppis ställe men vi hade lite flyt och fick ett bra bord där vi kunde avnjuta vår tonfiskmacka och kanelbulle.

Några av de godsaker som finns hos Petite France. Jag köpte med mig macarones och lite annat gott hem till Peter.

Vi traskade vidare och hamnade på en tämligen nyöppnad butik som heter Fina Du. Den drivs av två systrar och de har bara danska märken. Jag gillar ju danska märken som Cream och Saint Tropez så de passade mig alldeles utmärkt. Vi spenderade en rätt lång stund där inne med den trevliga ägarinnan. På lördagar så bjuder de på bubbel, vilken service!

Roliga skor som Geraldine blev sugen på. Tyvärr fanns de inte i rätt storlek.

Väl värt ett besök om man gillar snygga kläder och trevlig service.

Idag skulle vi ha hälsat på i Drälinge för att fira Emilia som fyller 2 år, men på grund av sjukdom och stor rädsla för att bli prickig i någon barnsjukdom hoppade vi det. Istället åkte vi till Tadinge för att hälsa på föräldrarna och farmor. Det blev massor mat, massor med skidåkning på TV och så kortspel. Som det ska vara. Och så fick vi med oss en stor kasse med jordärtskockor hem. Det kommer att bli soppa som förhoppningsvis är gott och lite lyxigt. Har aldrig provat att göra det själv så det ska blir spännande.

Jag vill passa på att gratta faster Maggan så här dagen efter. 60 år firades det igår i Backe. Grattis till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar