söndag 24 november 2013

Fina flickor på turné - Mångfaldens Hus & Taxinge

November månads Fina Flickor träff gick av stapeln i Södermanland, närmare bestämt på Mångfaldens Hus och sedan Taxinge Slott. Roligt att få ta en liten tur till nya och gamla ställen.

Mångfaldens Hus ligger utanför Nykvarn så det tar typ 35 minuter från Stockholm. De har många, många, många saker, kanske lite för många saker. Jag blir lite snurrig när det är så mycket överallt. Och då menar jag precis överallt.

Lite nostalgitripp när jag såg att de sålde de här gamla godingarna

Happy Buddah stid lite här och där i butiken

Ljuslyktor. Me like.

Supersöta små burkar. Ville ha allihopa.

En tomtearmé

Skönt att det finns andra som har många kuddar i sängen

Så här skulle det se ut utanför min dörr också

Buddah även här

Så här vill jag också ha utanför mitt hus

Vackar och goda 

Efter att ha käkat lite och handlat lite på första stället drog vi till Taxinge slott där det var julmarknad.
Jag frös dock, hade inte alls laddat för att vara utomhus, så N och jag gick in på slottet istället för fika.
Och här mötte vi bland annat de här snubbarna.

Cool prydnad i taket på entrén. 

Vill också ha så här i taket hemma

Och så fikade vi så klart. I massor.

Nästa gång vi ses blir deti Köpenhamn. Då åker verkligen Fina Flickor på turné. Till ett annat land!

2 kommentarer:

  1. Tack för igår - blir som alltid glad av häng med er. Vilka fina bilder du tar! Ses i Köpenhamn. Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Glad, gladare, gladast. Fina Flickor är bra.

    SvaraRadera