måndag 18 november 2013

Pysselhelg på Gotland

I fredags tog jag flyget till Gotland för att hänga med nya och gamla vänner och julpyssla tillsammans med dem. Vännen C bjöd in till julpysselhelg i hennes och mannens underbara Gotlandshus. Vilken tur jag har som blev bjuden!


Självklart brann brasan dagen lång, allt för att huset skulle vara mysigt och härligt. Och så låter det ju sådär fantastiskt härligt när det sprakar. Lite magiskt faktiskt.

C hade köpt in massor med pyssel för alla smaker och viljor. Stor lycka!

Kryddor i massor

Här ligger alla vedträn och väntar på att få bli uppeldade

I väntan på sommaren. 

Att vika dessa krävde energi och tålamod. Jag vek inte en enda...

Fåglar i bur

Kopparna har C omvandlat till ljuslyktor. De sprider ett hemtrevligt sken.

Här bakas det pepparkakor

Och här förbereds kavring. Världens godaste kavring tom.

Ett alster från mig. Det är får som jag har målat på en glaskula.

Arlakossan, då känner jag mig hemma.

Vid söndaglunch packade vi ihop oss och blev skjutsade till flygplatsen. Med i bagaget hade vi pysselsaker och en massa mysiga minnen. Hoppas på en retur nästa år, för det här känns som en bra tradition.

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lite avundsjuk... men inte missunnsam <3

    SvaraRadera