lördag 7 december 2013

Festlig vecka

Vilken härlig vecka det har varit trots att jag har en ordentlig förkylning som kommer och går. Är lite trött på att hosta just nu. Ännu tröttare tror jag att Peter är på att höra mig hosta hela tiden.

I onsdags var det dags att säga farväl till vännen C som äntligen flyttar till Gotland. Det är trist för oss som blir "lämnade" men så bra för henne. Och Gotland ligger bara 35 minuters flygresa bort, det är inte alls långt. Planerar att åka och hälsa på henne redan till våren. 

Hej då-kvällen gick av stapeln på Le Pot som var fyllt av människor. Har nog aldrig sett så många där samtidigt. Spelade gjorde bland annat en gammal barnprogramshjälte, Anders Linder a.k.a Valle och Kapten Zoom, och det var riktigt bra.

Känner du igen honom?

I torsdags träffade jag vänner G som inom några få dagar ska bli mamma för andra gången. Coolt att hon vill och orkar gå ut och käka och träffa folk så här i slutet av graviditeten. Jag funderade på vad jag skulle göra om det helt plötsligt skulle vara dags. Men det blev inget barnafödande den här kvällen. Min gissning är på den 13 december men vi får väl se.

Igår fredag hade jobbet julfest och vi hade hyrt in oss på Winterviken. Det var stor middag, sång, dans och roulette. Riktigt trevligt att få träffa sina kollegor som jag inte ser speciellt ofta annars. 

Idag lördag har det inte varit lika festligt. Jag har vårdat min förkylning och legat nedbäddad precis hela dagen. Det har varit väldigt skönt att bara slappa och inte göra något alls. Min kropp behövde verkligen det. 
Har passat på att fundera ut julklappar till alla och imorgon, om jag känner mig bättre, tänker jag åka in till stan och köpa allihopa i en stöt. Det skulle vara väldigt skönt att ha det undanstökat i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar