söndag 22 december 2013

Välkommen kära jullov

Äntligen kom det, jullovet. Jag ska vara ledig tre veckor, T R E veckor. Det är galet länge men så är det ju bara Super Christmas då och då och i år är ett sådant tillfälle.

Jag har gått ut hårt med att slöa, för det är precis vad jag behöver just nu. Slappa i soffan, plocka lite bland saker, sortera och kasta lite, titta på film, ta en promenad, tvätta lite, slå i en julklapp, surfa lite, köra Quizkampen mot vännerna, läsa böckerna som ligger på hög och som jag inte orkat ta mig igenom under den tuffa hösten. Jag är lättroad som du kan läsa, jag behöver inte mer. Behöver gå ner i varv och det gör jag på mitt sätt.

I fredags var dock La Familia på teater för att få lite julstämning. Syster A hade köpt biljetter till allihopa och vi gick och såg En julsaga som baseras på Dickens saga från 1800-talet. Den här varianten var förlagd på ett kontor och den var rätt ruggig. Det blev en den hopp i stolen när det smällde och dånade här och där. Och så brann det en massa, förstår att det var åldersgräns på den (första gången jag varit med om det på en teater).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar