lördag 15 februari 2014

Ännu en vecka

Det verkar mest bli bloggande under helgerna för mig numera. Under veckorna är det ofta så mycket att jag inte har någon lust alls att sätta mig framför datorn när jag kommer hem. Än mindre finns det någon inspiration att skriva.

Men så kommer helgen och det känns lite roligare och mindre stressigt. Och då kommer det några rader om vad som händer och har hänt.

I tisdags var det dags för att sjunga igen. Det är så roligt att skapa något tillsammans. Ibland låter det bra, ibland låter det mindre bra. Den här veckan började vi öva på en sång av Kent, Sverige. Den var rätt svår men förhoppningsvis så ska vi sätta det vid konserten i maj.

I onsdags var det middag med projektet. Vi var sex stycken som käkade gott på Mälarpaviljongen i Alvik. Det är vacker miljö och att ha vattnet kluckande utanför fönstret är alltid härligt. Även om man inte ser det.

I torsdags var det årets tjejmiddag med jobbet. Alla tjejer på Services går ut och träffas en kväll. Trevligt att avslappnat. Det här året var det inte några uppgifter som man skulle lösa under middagen utan det handlade bara om att umgås. Det gillade jag.

Trevliga kollegor

Nu är det lördag och vi har kikat/hejjat/pustat/hoppat/klappat på tjejernas stafett, 4x5 km. Vilket lopp det blev. Tjejerna lyckades göra det som inte jag trodde att det skulle klara, ta ett OS-guld. Vilken kämparinsats!

Efter det var vi tvungna att lugna ner oss genom att ta en promenad till Sumpan. Vi fikade på Garden i Signalfabriken och träffade på vännerna A och J i matvaruaffären. Känns som att bo i en liten stad när man bara möter folk sådär oförberett. Trevligt.

Och än är inte lördagen över. Vi ska snart åka in till Odenplan för att gå ut och käka med kompisen C. Vi har inte träffat honom på länge så det ska bli trevligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar