torsdag 13 november 2014

13. Kolla! Här är en av mina favoritplatser.

Den här utsikten är en av mina favoritutsikter över en av mina favoritstäder. Du som känner mig kan nog lista ut att det är Alicante som jag syftar på. Staden som jag återkommer till om och om igen. Staden som har gett mig så mycket glädje och så många vackra minnen. Staden som har lärt mig att prata lite spanska och våga vara lite mer temperamentsfull. Staden som har gett mig vänner för livet. 

Jag hoppas att jag kommer att bli gammal i den här staden. Det är mitt mål i alla fall. Att jag har min lilla lägenhet där jag kan sitta på balkongen och titta på folk som går förbi på väg till stranden och hamnen. Att jag står i vattenbrynet och tjatar med de andra tanterna och löser korsord under ett parasoll. Längtar redan nu efter nästa gång jag får åka dit.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar