söndag 19 april 2015

Helghäng

Vilken härlig helg det har varit! Massor med energipåfyllnad tillsammans med vänner, gamla som nya.

I fredags startade vi helgen med att träffa vännen M som fyllde år. Vi grattade, snackade och snaskade i oss god mat på en "ny" restaurang på Sveavägen, Vendelas Bistro

I lördags skulle vi gå och käka brunch på Asplunds men det blev inte riktigt som vi tänkt oss... Först traskade vi till Haga bageri för att fika lite men eftersom vädret var så fint gick vi till Mälarpaviljongen istället. Börjar bli en lördagstradition, en trevlig sådan. Dit kom det sedan ett helt gäng med vänner som vi kunde sitta och snacka med. Eftersom solen bara var på tillfälligt besök gick vi vidare till Orangeriet och sedan hamnade vi på Olé Olé för lite mat. Efterhand anslöt ännu fler vänner och vänners vänner. Så himla trevligt! 

Idag söndag var jag och vännen T och gjorde Fuck Cancer armband på Waterfront Hotel. Det har blivit lite tradition att gå dit några gånger om året för att göra en liten insats. Det tar inte speciellt lång tid att sätta ihop några armband och förhoppningsvis kan pengarna göra något bra för någon som inte mår så bra.

Efter att vi pärlat och hängt lite i Kungsan, så träffade jag min kulturtantsvän M för att gå på teater. Jag visste inte vilken pjäs det var som vi skulle se men oj, oj, oj vad bra det var. Pjäsen vi såg var Den besynnerliga händelsen med hunden mitt i natten och jag hade aldrig hört talas om den. Det är svårt att beskriva den men den handlar om en pojke som är översmart, inte klarar av beröring, har en mamma som han tror är död och en pappa som är märkt av sorg. Låter det konstigt? Ja, det är lite annorlunda men jag kan varmt rekommendera den!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar