söndag 26 april 2015

Teater, blommor och kalas

Igår hade vi finbesök från Uppland. Det var nämligen dags för syster A och L att gå på teater tillsammans med mig. I julklapp fick de biljetter till Ronja Rövardotter på Stadsteatern och det var hög tid att se den nu. 

Föreställningen var rätt påkostad och dekoren var modernt utformad. Jag har nog sett filmen och läst boken 20 gånger så jag kunde nästan alla replikerna utantill och kände igen mig. Dock var föreställningen rätt läskig och jag förstår att det var åldersgräns satt på den.  

Efter vi fått se Ronja åka skidor, bada i älven och hoppa över helvetesgapet, gick vi ner till Kungsträdgården där körsbärsträden stod i full blom. Det är alltid lika vackert och magiskt varje vår.

Kvällen avslutade Peter och jag på en bröllops/födelsedagsfest i Gamla Stan. Massor med god mat och gamla och nya bekantskaper. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar