lördag 17 september 2011

En bussresa som inte var som vanligt

Min hemresa från Danderyd Sjukhus till Solna var idag inte som vanligt. Bussen kördes av en mycket glad busschaufför som underhöll oss.

När jag klev på bussen säger han:
- Hej, vad söt du är!
Lite förvånat svarar jag tack och ler lite fånigt. Sätter mig på min plats och funderar över kommentaren. Helt klart oväntat i alla fall.

På väg till Solna håller han låda, då han berättar lite om varje stopp, små anekdoter. Roligast är när vi lämnar Solna Station för att åka till Solna centrum Norra.

- Nu närmar vi oss Råsunda fotbollsstadio, Sveriges nationalarena och AIK's hemmaplan. En vacker plats, full av fantastiska människor, full av Gnagare. Om du är djurgårdare, bajenfans, ifk:are eller vad det nu kan vara, stick och brinn!

Alla i bussen stelnar till och tänker nog, va? Vad sa han, egentligen? En liten dementi kommer nog nu, var nästa tanke när vi alla hör hur han harklar sig i mikrofonen. Men istället kommer:

- Om ni har ngr klagomål på mitt förra uttalande så... skiter jag i det! Solna centrum, nästa!

Fantastisk underhållning! Tack Busschaffisen på buss 177!

3 kommentarer: