onsdag 21 september 2011

Vara rädd om huvudet

När jag var liten hade ingen hjälm på sig vid cykelturer. Kanske var vi inte lika oförsiktiga, kanske gick det lite långsammare, kanske hade vi bara tur?

Nu när jag är vuxen har jag alltid hjälm på mig när jag cyklar, oavsett hur långt eller kort jag ska. Den bara är där, det går av bara farten.

Min hjälm är snygg, blå/vit/svart och av märket Giro. Jag tycker väldigt mycket om den. Vi har hängt ihop länge. Men nu börjar den falla isär, inget bra tecken för en hjälm som ska skydda min knopp.

Cykloteket ligger vägg i vägg med jobbet så jag passad på att gå in där efter jobbet och där hittade jag den. Min nya hjälm. Självklart fortfarande av märket Giro. Ganska snygg, ganska svart men rätt schysst. Nu kan  jag cykla vidare mot solnedgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar