måndag 5 maj 2014

Favorit i repris - Göteborg

I höstas var jag och hälsade på vännen T som bor i Göteborg. I helgen som gick var det dags för en favorit i repris. Den här gången hade jag även med mig lite sällskap så jag slapp åka helt själv. Egentligen skulle vi vara tre glada som åkte västerut men tyvärr blev vi bara två.

På fredagskvällen så satt vi bara hemma hos T och snackade strunt, spelade spel och åt räkor. Massor med räkor, ja faktiskt kopiösa mängder med räkor. Gott! Jag som är tröttare än tröttast på kvällarna gick och la mig vid halv tolv tiden, det är bra av mig.

På lördagen vaknade jag rätt tidigt och efter att ha väckt de andra ( i alla fall enligt M) så begav vi oss in till stan vid 10-tiden. Vi besökte Jumperfabriken, Feskekörka, käkade på Sjöfartsbaren i Haga, satt på Dorias innergård, promenerade en massa runt stan och bara njöt av livet. Solen sken från och till och det var varmt och gott. 

M var väldigt tålmodig som orkade vänta på att T och jag sprang in och ut i olika affärer. Med beröm godkänt!

På kvällen kom K och grillade en massa gott. Vi käkade och käkade och käkade lite till. Spel hann vi med att spela och jag höll ut till kl 23. Känner mig riktigt stolt som orkar vara uppe så länge en lördag.

Tåget gick hem rätt tidigt på söndagen men jag hann med en lång morgonpromenad innan de andra vaknade. Först hade jag med mig hunden P men jag lämnade av honom hemma igen. Det gick för långsamt. 
Klättrade upp för ett berg och satt där och kikade över hamninloppet och vinkade av Stena-färja på väg till Danmark.

När de andra vaknade så käkade vi frulle och begav oss ut en stund till. Vi satte oss på en bänk och kikade ut över vattnet. Det är ju så vackert och rofyllt.

Tack snälla T för att vi fick komma och hälsa på! Hoppas på att du snart kommer till Stockholm så vi får ses igen.






2 kommentarer:

  1. Får nog spara detta inlägg som en liten reseguide till nästa gång jag ska till GBG. När kommer du till Blekinge???

    SvaraRadera