måndag 12 maj 2014

Helgen

En sammanfattning av helgen som gått.

lördag förmiddag städade vi lägenheten. Det har vi inte gjort på länge och även om det kanske inte ser så stökigt och smutsigt ut så känns det smutsigt. Skönt att få det fixat och känna att det är rent.

lördag eftermiddag åkte jag in till stan för att träffa Teliatjejerna. Vi promenerade ut på Djurgården och till ABBA-museet. Där hade inte någon av oss varit och det var kul att få strosa runt och höra hur ABBA berättade med egna ord om sin karriär och sitt liv. Jag har ingen relation till ABBA mer än att jag har hört deras låtar 10000 gånger men det är inte något jag lyssnar på till vardags. Det fanns en hel del interaktiva saker att göra så jag tycker att museet var rätt schysst. Det kostar en slant att gå in men det var det värt.

Efter besöket traskade vi in till stan igen och käkade middag på Il Conte på Grevgatan. Det var väl okej men jag påminns varje gång om att italiensk mat inte är min grej. Är inte överförtjust i pasta och det känns med gräddigt. Däremot var sällskapet väldigt kul och det var trevligt att få sitta och prata i några timmar.

söndag förmiddag började vi laga mat. Peter fick en Crock Pot i julklapp och den testades nu. Först körde vi en kycklinggryta som fick puttra i 6 timmar och sedan körde Peter en pulled pork som fick puttra i 5 timmar. Det blev både gott och nyttigt.
Vi cyklade in till stan och tränade på F&S runt lunch och där anslöt J också. Kul att ses och få svettas ihop. För att fira att vi tränat så bra gick vi till Petit France och käkade gott.

När vi kom hem på eftermiddagen var jag supertrött och jag gick och la mig. Sov som en stock i över 2 timmar. Tydligt behövde jag vila litegrann.
Vi lagade klar all mat på kvällen så nu har vi matlådor till resten av veckan. Superbra!

Jag kollade på Mästarnas Mästare och finalen. Det blev Thomas Ravelli som vann den här säsongen. Otippat men kul för honom. Grattis säger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar