onsdag 3 september 2014

Restaurangliv

Det öppnas en hel del roliga och intressanta restauranger i närheten av mig. Det kanske inte är helt konstigt då det byggs av bara den och det har så gjort ett tag nu.

En spännande öppning som skedde i måndags är Restaurang Asplund i området Ingenting i Solna. De serverar frukost, lunch och dessutom middag tre dagar i veckan. Jag har inte varit där ännu av förklarliga skäl men funderar på att gå dit imorgon, torsdag. Tycker verkligen att man ska gå på lokala ställen så att det finns alternativ och du inte behöver ta dig in till stan. Och jag gillar ägaren Fredriks ställe i Långbro park så jag har höga förväntningar även på detta ställe.

Förra veckan var jag på Pontus in the Park som öppnade tidigare i år i Solna Business Park. De har lunch, middag och brunch. Snyggt ställe och maten var mycket bra. Och efterrätten var tydligen hur god som helst enligt min lunchkompanjon. Själv höll jag mig till te och det var gott det med (jag är inte bitter, nej...). Det som inte kändes helt hjärtligt var personalen. De kändes lite avslagna och det är trist.
På Pontus in the Park

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar