måndag 8 september 2014

Tuletornen

Förra veckan var Peter och jag och tittade på en ny lägenhet. Och det var verkligen en ny lägenhet.

I Sumpan har man byggt två stycken höga hus med ungefär 90 lägenheter i varje hus. De kallas Tuletornen och är lyxiga hus med vacker utsikt. Just det här att de är lite lyxiga är något om de trycker på, det är bladguld i taket och enorma balkonger. Lite exklusivare än vanligt ska de vara.

I och med detta så trodde jag att de mäklare som sålde lägenheterna skulle vara lite bättre och lite mer seriösa men... nej. De var lika dåliga som alla andra mäklare. Det var Eklund Stockholm New York som sålde dessa och min upplevelse av dem var denna.

Vi kunde inte vara med på den riktiga visningen men de hade en extra visning mitt i veckan. Jättebra. 
Klockan tolv skulle man ses utanför. I min värld är jag som mäklare där lite tidigare och träffar de potentiella kunderna. Bygger en relation och vårdar mitt varumärke. Men... nej det gjorde man inte här. Istället stod mäklaren på ett annat håll och tittade åt ett annat håll. När klockan var tolv började han gå runt och pricka av oss. Inte presenterade han sig och inte tog han i hand, vilket för mig är lika självklart som att borta tänderna på morgonen. Vi var ungefär 20 personer så det var verkligen inte en omöjlig uppgift.

När vi sedan gick in i själva huset så stod det en stor stege mitt i dörren som vi fick ta oss runt. En bra idé hade varit att flytta den.

Uppe på våningen där vi skulle kika på lägenheterna såg det ut som hej kom och hjälp mig. Det stod tomma kartonger och låg snubbelsaker på golvet. Det hade varit så lätt att plocka bort och det hade gett ett betydligt mer seriöst intryck.

Mäklarna som fanns där uppe var heller inte speciellt intresserade av oss som var där och kikade. EN av dem sa faktiskt hej, all heder till honom! Man blev nästan förvånad, tyvärr.

Vi kikade på lägenheterna men kände att det inte riktigt var vår grej men roligt att se. Det var inget som vi sa till mäklarna utan vi gick när vi kände oss redo. Ingen som sa något när vi gick heller.

Efter visningen trodde jag att någon skulle höra av sig och följa upp, men icke... Ingen har hört av sig till oss. Mycket märkligt. Varför vill man inte vårda kundrelationen eller sitt varumärke? Även om det inte blev något nu så kan det bli något i framtiden. Jag har nu ett kasst intryck av den här mäklarfirman och kommer aldrig någonsin att använda dem.

Antagligen får de alla lägenheterna sålda i alla fall och de behöver inte anstränga sig det minsta men varumärket är svårt att reparera.

Om vi köpte någon lägenhet? Nej, jag tror inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar