tisdag 2 september 2014

Skivstång

Jag var på mitt första skivstångspass på evigheter. Och det var precis lika jobbigt som jag minns det.

Jag har kört en del själv i gymmet men det blir något lite extra när du står där i en grupp med andra personer runt omkring dig. De ser ju faktiskt vad du gör och kanske framförallt vad du inte gör. Det blir att du tar i lite till, även om det inte känns som om du orkar en enda repetition till. 

Idag har jag härlig träningsvärk i baken och i låren men känner mig oförtjänt pigg i armar, axlar och rygg. Det betyder att jag kan ta i lite mer nästa gång.

Är inne på min tredje träningsvecka efter semestern och än så länge håller jag i. Älskar mina cykelturer till och från jobbet och mina kvällspromenader. Det finns alltid någon ny gata att gå på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar