söndag 7 december 2014

Helg i Uppsala

Vilken helg det har varit!

I fredags åkte jag till Uppsala för att möte upp systrarna och gå på Al Pitchers fantastiska show "Nääämen It's Al Pitcher" på UKK. Som vanligt satt vi längst fram och som vanligt får man då vara med i hans show, vare sig man vill det eller inte. Vi hade en fantastiskt rolig kväll och systers katt Tiger är tom omnämnd i UNT idag,

Hans status efter showen var "Uppsala , what a great Fredag with you. From Forest Gump to Adeelito , to lakerol lapdance to the 3 sisters of Swan Lake. FYFAAAAN. Tack so much. ( audience photo to follow ) puss puss" 
Och vi är de 3 systrarna så klart! 

Tummen upp för Al Pitcher. Se honom om du kan!

Saxat från dagens UNT

Innan showen. Alla var glada, jag lovar!

I lördags var det sedan dags för nästa rolighet. Jag fick följa med på Weeping Willow som spelade på Katalin. Det är en grupp som jag aldrig har lyssnat på eller ens tänkt på. MEN herregud vad bra det var! Det var en magisk konsert som inte lämnade en enda person oberörd. Så vackert. Så melankoliskt. Så innerligt. Vilken show! Jag är mycket glad över att syster tog mig med och öppnade mina ögon för denna grupp. Nu vet jag vad jag ska lyssna på resten av det här året.

Idag söndag har jag träffat min vänner från högstadiet. Vi försöker träffas då och då och den här gången lyckades vi vara fem stycken som träffades. Vi fikade och pratade gamla minnen. Jag upptäckte att jag inte kom ihåg speciellt mycket jämfört med de andra. Man kan ju undra varför det är så. En härlig sammankomst i alla fall.

Sammanfattningsvis så har det varit en riktigt, riktigt bra helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar