söndag 21 december 2014

Laddat batterierna

Vilken härlig helg det har varit! När jag väl kom hem i fredags kväll så kände jag mig helt urlakad och mycket, mycket trött. Somnade väldigt snabbt och sov många timmar.

Igår gjorde jag så lite som möjligt. Rörde mig knappt på hela dagen (vilket är dåligt för mina steg men så skönt för min själ) utan tillbringade dagen med att kolla på TV-serier och läsa böcker. Det var precis det jag behövde en lördag innan jul och efter en lång och tuff höst på annan ort. Att veta att när jag packade upp min lilla röda väska så var det för sista gången det här året. Skön känsla!

Idag har jag varit lite mer aktiv och slagit in massor med julklappar, städat lite här hemma, bakat en kaka, haft besök av vännen A, promenerat till Sumpan för att köpa den sista julklappen och lagat lite mat. Väldigt lugnt och skönt.

Helger som denna är viktiga för mig. Helger då jag kan varva ner och ladda med energi. Känner mig på gång igen och det har säkert med att göra att jag inte behöver åka iväg redan ikväll utan kan koppla av och bara njuta av ett nystädat hem. Mängder av ljus är tända och jag vet att nu vänder det. Vi går mot ljusare tider. Äntligen och så jag har längtat efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar